2011. augusztus 15., hétfő

Milka története



Az egyik legismertebb és legrégibb csokoládé márka a Milka. De a legtöbb is ebből a márkából fogy, nem hiába. De vajon mitől annyira híres...



             
A Suchard cég története


Egy svájci, Boudry-ban született ember nevéhez kapcsolódik. Méghozzá Philippe Suchardhoz, aki a csokoládégyártás úttörője. 1825. november 17-én Neuenburg-ban megnyitotta első saját cukrászdáját. A hirdetésben egy újszerű friss desszertet reklámozott az "au chocolat fin de sa fabrique"-t, a „finom házikészítésű csokoládé"-t. Sajnos nem pontosan ismert, hogy Suchard úr hogyan is készítette ezt a csokoládét. Viszont elég valószínű, hogy minden csakis kézi munkával készülhetett, hiszen vízenergia ez idő tájt Neuenburgban még nem létezett. Majd a cukrászda megnyitása utáni első évben modernizálásba kezdett. Ahhoz, hogy a csokoládét ne "kézileg" kelljen készíteni, 1826-ban beköltözött a szomszéd Serriéres faluban üresen álló malomba, melyet a hozzátartozó vízre vonatkozó jogokkal együtt kedvező áron bérelt ki. A vízimalom két óriási őrlőköve segített a gyúrásban és az összetörésben, így elkerülhetővé vált a kézi munka használata. 

Naponta kb. 25-30 kg csokoládét sikerült előállítania, melyet először táblás csokoládéként és nápolyiként árult. Mivel ez idő tájt még nem kevertek tejet a csokoládéhoz (kivéve a folyékony csokoládét), az inkább egy sötét és kesernyés nyalánksághoz hasonlított. Az első Suchard tejcsokoládé csak az 1890-es években készült el, majd 11 évvel később született meg a „lila-legenda”, és végül 1901-ben jegyezték be a "Milka"-t, mint márkanevet. A Milka táblás csokoládét kezdetektől fogva lila papírba csomagolták, melyet egy tehén és az alpesi panoráma díszített.


De vajon mit is jelent a Milka név?
Nos, íme a megoldás: Milch + Kakaó, (azaz tej + kakaó), rövidítve „Milka”.
Természetesen választékai folyamatosan nőnek. Így mindenki talál a kedve szerinti ízben.

A Milka tehén története

1901-ben a Milka csokoládé első csomagolt változata már lila volt, csak akkor még egy fekete-fehér tehén és alpesi háttér díszítette. De miért pont tehén? Egyetlenegy másik állat sem testesíti meg úgy a Milka márka különlegességeit, az Alpok világát és az alpesi tejet. És miért lett a tehén lila? Nemcsak a csomagolást festették lilára, hanem a tulajdonképpeni reklámhordozót, a tehenet is, hogy így hívják fel a figyelmet a Milka csokoládéra. „Az Alpokban tisztább a levegő és a víz, zöldebb a fű. Ezért a tehenek jobb tejet adnak. A jobb tejből finomabb csokoládé készíthető.“ Ezek a jól ismert szavak a Milka reklámjaiban azóta is jelen vannak.

1973-ban jelent meg az első lila tehenes Milka reklám a tévében, melyért a Young & Rubicam ügynökség az Art Directors klub aranydíját vehette át. 1973 óta a lila tehén 110 tévéreklámban játszott főszerepet!

Régi tehén:  egy simmenthal-i fajtájú tehén, melyet balról, kicsit lehajtott fejjel, mindig egy bizonyos felirattal és ugyanazokkal a foltokkal ábrázolnak.





Új tehén: kicsit soványabb, lilább, és a fejét büszkén felemeli.
Természetesen a "Milka" felirat mindegyik tehénen megtalálható.
1991-ben kezdték el a Milka-t gyártani Magyarországon.
2001-ben ünnepelte a Milka a 100. szülinapját.
2003-ban a Milka tehén ünnepelte a 30. szülinapját.

A lila tehénnek köszönhetően minden évben kb. 400 millió táblás csokoládé, kb. 30 millió húsvéti nyúl, valamint csokimikulás, és sok más egyéb, finom alpesi tejből készült Milka termék kerül a boltok polcaira. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése